پايگاه‌های شورشيان تسخير می شود

آیا از وبلاگ راضی هستید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 266
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 60
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 138
بازدید ماه : 2670
بازدید سال : 6222
بازدید کلی : 68855

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حامیان سید علی خامنه ایو آدرس iraneslami.m.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمدحیدرزاده
تاریخ : 6 / 5 / 1392
نظرات

پیشنهاد ژنرال «ريچاردز» برای جنگ در سوريه

پایگاه خبری انصارحزب الله: ژنرال «ديويد ريچاردز» رئيس ستاد مشترک ارتش انگليس که روز جمعه اين هفته (چهارم مرداد ماه) از سمت خود کنار مي‌رود، مي‌گويد: «اگر غرب بخواهد به حکومت «بشار اسد» در سوريه پايان دهد، بايد همان کاري را که در ليبي و عليه «معمر قذافي» انجام داد، در سوريه نيز انجام دهد. حتي اگر نظام سوريه هم سقوط کند، انگليس بايد فورا براي جلوگيري از دسترسي نيروهاي افراطي به تسليحات شيميايي، وارد عمل شود. اگر مي‌خواهيد اثرگذاري جدي بر روي محاسبات نظامي سوريه داشته باشيد، تنها اعمال منطقه پرواز ممنوع کافي نيست.

شما بايد بتوانيد همان کاري را که ما با موفقيت در ليبي انجام داديم، انجام داده واهداف زميني را هدف قرار دهيد. شما بايد پدافند هوايي آن‌ها را از دور خارج کنيد. همچنين بايد اطمينان حاصل کنيد که آن‌ها توان مانور دادن ندارند، به اين معني که تانک‌هاي آن‌ها، نيروهاي زرهي و تمام ديگر ادواتي را که مي‌توانند آسيب‌زا باشد، از بين ببريد. » البته علاوه بر ژنرال «ديويد ريچاردز»، «فيليپ‌هاموند» وزير دفاع انگليس هم مي‌گويد در مورد سوريه همه گزينه‌ها روي ميز و درحال بررسي است.

«مارتين دمپسي» درجلسه پرسش و پاسخ


البته ۲۸ تير ماه سال جاري «مارتين دمپسي»، رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا نيز درجلسه پرسش و پاسخ سناي اين کشور، از بررسي طرح‌هاي دخالت نظامي در سوريه خبر داد وگفت: «ارتش آمريکا درحال بررسي گزينه‌هاي دخالت نظامي درسوريه است، اما اتخاذ تصميم در اين مورد و چگونگي اجراي آن بر عهده «باراک اوباما» رئيس جمهور آمريکاست که مشغول بررسي طرح‌هاي مختلف براي حمله نظامي به سوريه است. » اما فارغ ازاظهارات اين سه مقام بريتانيايي و آمريکايي به نظر مي‌رسد دو دستگي در مورد وارد شدن به مهلکه سوريه ويا فرارآبرومند ازآن تبديل به يک معضل اساسي شده است.

کارجبهه جنوب تا پايان سال ۲۰۱۳ تمام است

«ناتو» در رايزني با آژانس‌هاي اطلاعاتي، اينطور برآورد کرده که کمپين شورشيان سني در سوريه عليه اسد در طول سه ماه گذشته با شکست روبه رو شده است و ارتش جمهوري عربي سوريه که تحت حمايت ايران و روسيه قرار دارد، پايگاه‌ها و پناهگاه‌هاي اصلي شورشيان را به استثناي بخش شمالي سوريه، تا پايان سال ۲۰۱۳ ميلادي تسخير و تصرف خواهد کرد. اين درحالي است که مقامات سياسي انگليس، فرانسه، انتقال محموله‌هاي تسليحات کشنده خود به شورشيان سوري را متوقف کرده‌اند.

براين اساس، «لوران فابيوس» وزير خارجه فرانسه اعلام کرده است: «بايد قبل از ارسال نهايي تسليحات، شرايطي خاص تامين شود. » زيرا اين سلاح‌ها به دست القاعده مي‌افتد نه ارتش آزاد. ۲۹ تير ماه ديويد کامرون نخست وزير انگليس نيز در اين باره گفت: « من فکر مي‌کنم که بشار اسد اکنون قويتر از چند ماه پيش است و شرايط در سوريه به بن بست رسيده است. ما با بعضي از گروه‌هاي تندوري سوريه مشکل داريم و هيچ کاري براي آنها نمي‌کنيم. ما براي آنها سلاح ارسال نمي‌کنيم اما با متحدانمان مي‌توانيم آن بخش از مخالفان که نماينده مردم سوريه هستند را تقويت کنيم. »

«فرانسوا اولاند»، رئيس جمهوري فرانسه نيز درديدار با «بندر بن سلطان» آمادگي پاريس براي حمايت نظامي از گروه‌هاي مسلح در سوريه را رد و اعلام کرده:« کشورهاي ديگري به آنها کمک خواهند کرد، چون اين خطر بزرگ وجود دارد که اين سلاح در دست جهادي‌ها بار ديگر به اروپا باز گردد.»

سه دليل براي قطع ارسال سلاح

اما «امير موسوي» کارشناس امور خاورميانه درباره اعلام خبر قطع کمک تسليحاتي انگليس و فرانسه، به مخاطبان سوري گفت: «مهمترين دليل اين امر پيشروي ارتش سوريه با همکاري ملت اين کشور است. گروه‌هاي دفاع ملي که مدتي پيش تشکيل شده و امروز از مرز ۱۲۰ هزار نفر عبور مي‌کند، به ارتش اين کشور کمک کرده و پيشروي‌هاي اخير با همکاري‌هاي آن صورت گرفته است.

نکته دوم آن است که بسياري از سلاح‌هايي که از طرف کشورهاي غربي و عربي به سوريه وارد مي‌شود از سوي برخي گروه‌هاي معارض به حزب‌الله و ارتش سوريه فروخته مي‌شود که همين موضوع باعث قدرت‌گيري آنها شده است. حزب‌الله و ارتش سوريه شبکه‌هايي ايجاد کردند که توسط اين کانال‌ها سلاح‌هاي اهدايي غرب و کشورهاي عربي به دست آنها مي‌افتد و همين موضوع بي‌عرضگي تشکيلات مخالفان حکومت سوريه را براي غرب مسجل کرد.

سومين نکته تندروي‌هاي القاعده مستقر درسوريه است که باعث نارضايتي مردم شده و ‌اين تشکيلات با سلاح‌هايي که در اختيار مي‌گيرند، مي‌توانند در آينده خطراتي را براي غرب به همراه داشته باشد.»

اما ناتو در ارزيابي خود از جبهه نبرد در جمهوري عربي سوريه مي‌گويد: «کمپين شورشيان به طور چشمگيري از ماه آوريل سال جاري ميلادي تاکنون پسرفت داشته است و درحال حاضر، مشخص نيست که چه کسي در حال جنگ با اسد است. بيشتر سوري‌هاي درگير در شورش از جمله ارتش آزاد سوريه ديگر با نظام اين کشور نمي‌جنگند و در عوض بخش عمده اي از جنگ توسط جنگجويان خارجي که بيشتر آنها با القاعده مرتبط هستند، درجريان است.»

«جان کري» و معارضين عصباني


تحليل اين کارشناس درحالي تقويت مي‌شود که «جان کري» وزير امور خارجه آمريکا نيز درجريان سفر خود به اردوگاه پناهندگان سوري در «الزعتري» اردن گفته است: «آنها (شورشيان سوري) سرخورده شده‌اند و به دليل اينکه جهان وارد عمل نمي‌شود و کمکي نمي‌کند، عصباني اند. من براي آنها (شورشيان) توضيح داده ام که فکر نمي‌کنم که اين (مداخله) به سادگي چيزي باشد که برخي از آنها تصور مي‌کنند. اجراي منطقه پرواز ممنوع در سوريه نياز به اجماع بين‌المللي دارد. ايجاد اجماع بين المللي براي دخالت در سوريه نيز کار آساني نيست و ما از کمک نکردن جامعه جهاني به سوري‌ها واقعاً نگران و ناراحت هستيم.»

فرصت جنگ‌طلب‌هاي سعودي تا عيد فطر است

اما«امير موسوي» کارشناس امور خاورميانه درباره باقي ماندگان جبهه مضمحل شده خارجي معارضه نيز مي‌گويد: «به مرور سه کشور ترکيه، قطر و مصر دچار مشکلات داخلي شدند ومايل به دخالت در امورسوريه نشدند و تنها عربستان باقي مانده و بيش از يک ماه زمان ندارد زيرا شرايط در اين کشور نيز به سمت عدم مداخله در امور سوريه پيش مي‌رود.

امروز عقاب‌هاي عربستان همچون سعود‌الفيصل و بندر‌بن سلطان با کبوترهاي سعودي يعني ملک عبدالله و فرزندان وي که مايل به تندروي درسياست‌خارجي نيستند، دچار درگيري هستند. وقتي شيخ تميم در قطر قدرت را به دست گرفت بلافاصله نخست‌وزير و فرمانده ارتش را برکنار و کساني را بر سرکار گماشت که با دخالت در امور سوريه موافق نبوده‌اند. فرصت غربي‌ها به سعودي‌ها براي تأثيرگذاري درتحولات سوريه تا زمان عيد فطراست وبر همين اساس سعودي‌ها به القاعده و ارتش آزاد با هم کمک مي‌کنند تا بتوانند شرايط را تغيير دهند.»

درمقابل حزب‌الله، فقط به سلاح‌هاي کيفي نياز داريم

اما قطع شاهرگ‌هاي حياتي معارضه براي تامين پول و سلاح درحالي هر روز ابعاد وسيعتري به خود مي‌گيرد که «احمد عاصي الجربا»، دراين باره و تنها نقطه اميد باقي مانده اش يعني عربستان مي‌گويد: «فرصت دستيابي به سازش سياسي با نظام سوريه درپايان سال اول بحران سوريه به پايان رسيده و هم اکنون بايد درباره قضايا و مسائل اساسي و مهم معلق تصميم گيري انجام شود که تامين نيازهاي گروه‌هاي مسلح از جمله غذا، آب و دارو است ودرحال حاضرسلاح اولين اولويت براي معارضان سوري به شمار مي‌آيد.

تلاش‌هايي در جريان است تا صندوق خليجي در حمايت از ائتلاف معارضان سوري تشکيل شود و مبلغ اوليه پيشنهادي براي تاسيس اين صندوق ۴۰۰ ميليون دلار است. که بخشي از اين مبلغ براي کمک رساني و امداد به آوارگان سوري و همچنين سوري‌هاي مقيم در مناطق تحت تصرف و کنترل گروه‌هاي مسلح هزينه مي‌شود.

دستيابي ارتش آزاد سوريه به سلاح‌هاي کيفي مهمترين و اولين اولويت فرماندهان ارتش آزاد براي مقابله با نظام سوريه و عناصر حزب‌الله است. هدف اصلي سفر به عربستان سعودي نيز کسب موافقت بيش از پيش رياض براي حمايت نظامي و تسليحاتي از ارتش آزاد سوريه است.»


تعداد بازدید از این مطلب: 783
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام ممنونم از انتخاب و بازدید شما. گتوند شهر دین،دانش،دلیری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود